00 09/07/2010 16:39
Ok sul fatto che Elayne non ha avuto un momento di tristezza per le guardie, cmq. è il loro mestiere e lei non poteva sapere che queste avevano il raggio della morte e lo storditore di star trek...

Inoltre le guardie non sono morte inutilmente ma per salvare la loro Regina, che era andata a stanare delle Aes Sedai Nere.

Ripeto, Elayne al pari di altri PG a diritto ad agire, già i lettori si lamentano che passa il tempo tra bagni, tè e frizzi vari... se per ogni azione deve stare a convocare le guardie... sai la noia!

E ripensandoci non mi pare da Elayne fregarsene delle guardie... magari ricordo male o la traduzione ita non è stata accurata... ricontrollerò...


.
The amazing thing is that every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand.
It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust.
You couldn’t be here if stars hadn’t exploded, because the elements - the carbon, nitrogen, oxygen, iron, all the things that matter for evolution - weren’t created at the beginning of time. They were created in the nuclear furnaces of stars, and the only way they could get into your body is if those stars were kind enough to explode.
So, forget Jesus. The stars died so that you could be here today.
"A Universe From Nothing" by Lawrence Krauss, AAI 2009 (16:50-17:23)